Geen buienradar meer nodig!

Geschreven op 8 juni 2023 door Bram Freijzer

Voorheen, in het vorige magazijn in Kloosterzande, hadden we chronisch plaatsgebrek. De rekken stonden vol en ook op de vloer stond van alles. Als je dan eens groot pallet met de heftruck uit het rek moest halen, moest je eerst alles wat op de vloer stond buiten zetten om erbij te kunnen. Ik keek daarom elke dag op Buienradar om de weersverwachting te checken. Werd er regen voorspeld, dan kon ik geen airco of warmtepomp uit het rek halen.  

Die tijd is gelukkig voorbij. Sinds 1 mei zitten we in het nieuwe pand in Hulst. Hier hebben we ruimte zat en kunnen we veel efficiënter werken. Alle materialen voor verschillende vakgebieden, zoals airconditioning, warmtepompen, cv-installaties en sanitair, staan nu bijvoorbeeld overzichtelijk bij elkaar. Er is een apart gedeelte voor ‘inkomende goederen’ waar leveranciers hun materialen kunnen lossen. En onze monteurs hoeven ’s ochtends niet onnodig lang op zoek naar hun materialen in het magazijn. Deze staan nu vaak al voor ze klaar op de aanhanger zodat ze direct naar de kant kunnen rijden.

Wat een klus!


In Kloosterzande wilden we dat ook wel, maar hadden we de plek niet. Nu wel en iedereen vindt het bijzonder prettig werken. Er is wel wat voorbereiding aan vooraf gegaan. Eind 2022 begonnen we het vorige magazijn al op te schonen: wat gaat er mee en wat niet? Vervolgens hebben we veel tijd in de indeling van het nieuwe magazijn gestopt: hoe richten we het zo efficiënt en werkbaar mogelijk in? En dan natuurlijk de verhuizing zelf. Wat een klus! En het ‘gewone werk’ ging ook gewoon door. Maar ik kon op veel helpende handjes van collega’s rekenen. Iedereen hielp wanneer het nodig was. Ook oprichter Ronny Poppe kwam dagelijks helpen. Zo fijn! 

Puntjes op de i


Alle artikelen zijn ondertussen verhuisd vanaf Kloosterzande naar Hulst. Nu gaat het nog om de puntjes op de i en ben bezig met de barcoderingen. We werken nu namelijk met een barcodescanner om voorraadbestellingen snel te kunnen opnemen en ieder product moet dus van een barcode worden voorzien. Dat kost wel even tijd, maar als het eenmaal klaar is, hebben we er weer veel gemak van. 

Meer blogs

Vragen? Neem contact op!

Volg ons op social media of laat je informeren in ons inspiratiecentrum.

Bel
Bel 0114 681 243 - Hulst
Bel 0113 743 200 - Goes

24/7 bereikbaar
Mail
Bezoek
Hoofdkantoor & inspiratiecentrum
Australiëweg 1
4561 PD Hulst
Bezoek
Inspiratiecentrum & kantoor
Columbusweg 2
4462 HB Goes
DEBUG